Ohrigstad naar Krugerpark - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Angelique Knol - WaarBenJij.nu Ohrigstad naar Krugerpark - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Angelique Knol - WaarBenJij.nu

Ohrigstad naar Krugerpark

Door: Angelique Knol

Blijf op de hoogte en volg Angelique

30 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Ohrigstad

Vanmorgen ging om 05.00 uur de wekker omdat we graag nog de zonsopgang wouden zien vanaf Iketla lodges. Het was op dat moment al licht maar het zonlicht moest nog even op zich wachten. Hierna ben ik toch nog even dutje gaan doen, toch wel vermoeiend al die indrukken. Om 07.00 uur hebben we een actieve wandeling gemaakt in het reservaat en hierna nog diverse fitness oefeningen. Ook al ben ik in Zuid Afrika, mijn lichaam en geest vragen erom.

Hierna snel een frisse douche en zijn we snel gaan lunchen. Ditmaal helaas zonder voorstelling van de wilde apen. Na het ontbijt zijn we onze spullen gaan pakken en zijn we vertrokken voor de 6 uur durende reis naar het welbekende Krugerpark.

Om en om rijden we een paar uur. Ik had weer geluk met de hellingen en dalingen, super. Het kan me niet gek genoeg maar helaas moet je soms toch de rem erbij houden.

Onderweg hebben we een stop gemaakt bij Hazyview, wij dachten hier wel geld te kunnen opnemen. Groot winkelcentrum met veel locale bevolking maar geld opnemen scheen niet te kunnen.  Lachend maar ook gefrustreerd zijn we met volle gang weer verder gereden. Bij aankomst werden we verwelkomt door OLIFANTEN en moesten we ons melden bij de Nubi Gate.  Wauw was onze indruk. Van Nubi Gate moesten we eerst richting Skukuza omdat we daar geld konden opnemen. Van Skukuza konden we richting Berg en Dal. Olifanten, giraffen neushoorns, buffels, zebra's, steenbokken en impala's, zijn allemaal al door ons gespot en vastgelegd op camera. En dat met een temperatuur van boven de 36 graden en geen zuchtje wind.

Bij aankomst bij Berg en Dal hebben we sleutel in ontvangst genomen en vertrokken naar ons onde8rkomen voor de komende 2 dagen. Nee serieus, is dit het?  Een oud hutje op de hei, mufruikend en totaal niet van deze tijd. Wifi kennen ze hier niet?! Geen social media en geen contact met thuisfront en vrienden. Ik wordt hier niet zo vrolijk van. Deze avond zal ik gaan doorbrengen met een goed boek op het terras met allerlei beestengeluiden, een koude douche in een ietswat prehistorische douche en daarna op tijd naar mijn bed. Helaas betreffen de laundry en swimmingpool ook tijdperk jaren '40 waardoor het allemaal beperkt is. Wat zal de dag van morgen ons brengen? In ieder geval de sunset safari einde van de dag.

Lots of Love.

<3.