St. Lucia - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Angelique Knol - WaarBenJij.nu St. Lucia - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Angelique Knol - WaarBenJij.nu

St. Lucia

Door: Angelique Knol

Blijf op de hoogte en volg Angelique

02 November 2014 | Zuid-Afrika, Ohrigstad

Na een fantastische avond op Mlilwane wildlife sanctuary zijn we gisteren verder gereden naar Rhino coast guest house in  St. Lucia. Vanaf Mlilwane wildlife sanctuary zijn we via manzini, siphofaneni, Big Ben en Nsoko naar de Golela grenspost gereden.  Hiervoor hebben we nog een korte stop gemaakt bij Spar supermarkt voor wat lekkers voor onderweg. Frans stokbrood, aardbeien en fruitig sapje zo kom ik de dag wel door.

Wat leven wij in Nederland toch een hectische leven. De mensen in Zuid Afrika zijn allemaal zo relax en hebben totaal geen haast, ook bij de grenspost niet. Hier kan ik mij aan storen maar het begint zo langzaamaan wel te wennen, keuzes heb je ook niet helaas. Hierna zijn we verder gereden richting St. Lucia via de N2. De verkeersregels beginnen te wennen en denk dat ik dit in Nederland zelfs ga missen, relax gewoon. Het is hier gebruikelijk dat als er auto van achter nadert die harder rijd dat je naar links wijkt en dat diegene die achter je rijd voorbij kan. Zodra je er voorbij bent doe je even je alarmlichten aan om te 'Bedanken'.

Vol gas richting St. Lucia maar stiekem ook wel weer blij dat we niet staande zijn gehouden door de politie. Verhalen gehoord en gelezen dat ze erg corrupt zijn en daar zit niemand op te wachten uiteraard.

Na aankomst zijn we wezen slenteren door St. Lucia. En zo uit het niets stond daar dan een leegstaand verlaten droomhuis tussen de bomen en planten. Ietswat verwaarloosd maar wauw wat een gafe plek. Hierna zijn we richting het strand gelopen om te kijken of er sport en surf mogelijkheden  zijn. Het is zondagavond en er wordt muziek gedraaid en veel gedanst en gelachen. Fantastische wat een sfeer. Na overleg zijn we toch voor het donker weer terug gelopen naar St.Lucia centrum. In het donker schijnt het gevaarlijk te zijn ivm Loslopende hippo's (Nijlpaarden).

Na een tip van Angel (medewerker B&B) zijn we hierna wezen eten bij Ocean Basket. Een prachtig visrestaurant in het centrum van St. Lucia. Echter werden we allebei wel even opgeschikt van gezelschap van meerder gekko's. Ik houd toch niet zo van reptielen, jakkes!!!

Tot zover, 1/4.

Lots of Love.