Beach & Advantage - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Angelique Knol - WaarBenJij.nu Beach & Advantage - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Angelique Knol - WaarBenJij.nu

Beach & Advantage

Door: Angelique Knol

Blijf op de hoogte en volg Angelique

03 November 2014 | Zuid-Afrika, Ohrigstad

Dinsdag 4 november 2014  is de dag dat Henry zijn beste vriend Kevin Koning 30 jaar is geworden. Van harte Gefeliciteerd vanuit St.Lucia, Zuid Afrika.

Het heeft vanacht enorm gestormd en geregend en ik zit nu heerlijk op de bank de dag van gisteren in mijn herinneringen op te nemen. Gisteren was zo'n dag van niks moet, alles mag. Een rustige ochtend. Allebei brak en vermoeid van alle indrukken en de warmte zal ook wel een rol hierin spelen.

Het idee was om lekker chill naar het strand te gaan. Even lekker te gaan hardlopen aan de zee en hierna lekker ontspannen boek lezen etc. Wij hadden de tip gekregen om een plaatselijke boottocht te doen bij Advantage Tours. 2 uur lang op de rivier bij St.Lucia hippo's en crocodilles spotten. Omdat je van te voren moest reserveren werden we doorverwezen na B&B bij de overburen, zelfde eigenaar. Hier wenkte een dapper oud dametje om te komen met onze plattegrond. We kregen veel informatie over de mogelijkheden in de omgeving van St.Lucia en adviseerde ons eigenlijk om met de auto richting iSimangaliso-Wetland park te rijden. Ze heeft hoogtepunten voor het park voor ons onderstreept en hoefden dan ook niet lang na te denken om dit voor de boottocht te gaan ondernemen. Snel onze spullen gepakt en weer op avontuur!

Prachtige natuur en kustlijnen, veel jong wild zoals apen, zebra's en vogels. Na een aantal uurtjes zijn we het park weer uitgereden en hebben we voor de boottocht ons nog even opgefrist en even boodschapjes gedaan bij de lokale Spar supermarkt.

De boottocht wordt vanuit Advantage Tours georganiseerd. De schipper had een jong jack russell puppy van 6 weekjes uit, genaamd taxfree. Wat een ondeugd en kan nu al de hele wereld aan, fantastisch! In de rivier leven meer dan 900 hippo's en 600 crocodilles. Ook veel vogelsoorten hebben gespot oa havikken.

Na de boottocht waren we helemaal uitgeboezeld en zijn we bij een lokaal restaurantje heerlijke lasagne wezen eten. Heerlijk zwoel windje en het wordt langzaamaan donkerder. Genieten! Bij terugkomst duik ik gelijk in mijn camera's en notities om deze blogs mede mogelijk te maken. 1/4 van onze reis zit er alweer op maar ik heb hier het gevoel dat een dag wel 48 uur duurt en niet zoals in Nederland dat we altijd tijd te kort komen. Puur genieten♡!

P.s.
Ik zie wel dat mijn blogs vaak worden gelezen maar ik kan niet zien door wie. Zouden jullie voor mij een bericht willen achterlaten met wat jullie ervan vinden om dit te lezen? Ook heb ik van het thuisfrond begrepen dat jullie graag foto's willen zien, maar het wifi netwerk hier is erg traag. Hierdoor wordt mijn geduld erg op de proef gesteld en is het haast onmogelijk om foto's up te loaden. SORRY!!! Jullie mogen mij altijd een Whats-app sturen en dan stuur ik jullie gewoon aantal foto's via de Whats-app!

Lots of Love.

<3.

  • 04 November 2014 - 14:24

    Bieneke Knol:

    Hallo Henry en Angelique,
    Je vroeg of we het leuk vinden om de blogs te lezen met al jullie belevenissen,
    nou ik vind het hardstikke leuk.
    Als ik die foto's zie heb ik zo zin om er heen gegaan. Prachtig. We wensen jullie
    nog een paar prachtige weken.

    Groetjes Bieneke.



  • 04 November 2014 - 19:50

    Femmie:

    Hoiii toppers!! Echt SUPERRRRR leuk om te lezen! Echt prachtig om ook de foto's (die je wel hebt ge-upload ;-)) te zien en ik lees de geweldige belevenissen direct 'avonds! Geweldig avontuur en wens jullie nog paar prachtige weken toe!! x fem

  • 04 November 2014 - 19:57

    Marieke:

    Hee lieve mensen,
    Sluit me geheel bij Bieneke aan, erg leuk om jullie blogs te lezen en te volgen wat jullie allemaal mee maken !!
    Ga het wel missen dit te volgen want ga morgen zelf op vakantie☺
    Geniet nog wat allemaal komen gaat en lekker genieten!!
    Groetjes Marieke

  • 04 November 2014 - 20:14

    Elske:

    Ik ben 1 van de velen die jou blog volgt.
    Vind het super cool om te lezen wat jullie allemaal beleven!
    Je stukken zijn leuk om te lezen, je schrijft leuk!
    Hè lieverds, 1/4 zit er op..
    Voordat je het weet zijn jullie weer thuis dus super hard genieten daaro!
    Ben benieuwd naar al jullie mooie foto's!

    Groetjes van je broer en een dikke knuffel van mij, Elske.


  • 05 November 2014 - 18:08

    Maud:

    Ik geniet een beetje mee ;)! Xxx

  • 05 November 2014 - 21:36

    José :

    Heel hallo,

    Erg leuk om te lezen wat jullie zoal meemaken aan de andere kant van de oceaan!
    Blijf vooral schrijven, ik lees de verhalen wel

  • 09 November 2014 - 11:43

    Harry En Femmie.:

    Hoi Hendry en Angelique.
    Wij vinden het heel leuk om jullie verslagen te lezen en zo te horen genieten jullie wel van jullie vakantie.
    En de foto's zijn ook erg leuk!!!!Wij wensen jullie verder nog een heel fijne vakantie!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Ohrigstad

Zuid Afrika

Rondreis van Johannesburg via de zuid kust naar Kaapstad <3

Recente Reisverslagen:

14 November 2014

Oudtshoorn

12 November 2014

Knysna

11 November 2014

Plettenberg Bay

10 November 2014

Addo Elephant National Park

10 November 2014

Mpongo
Angelique

South-Africa

Actief sinds 19 Okt. 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 8929

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 19 November 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: