Sani-Pass - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Angelique Knol - WaarBenJij.nu Sani-Pass - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Angelique Knol - WaarBenJij.nu

Sani-Pass

Door: Angelique Knol

Blijf op de hoogte en volg Angelique

06 November 2014 | Zuid-Afrika, Ohrigstad

Helemaal uitgeboezeld begin ik alvast met schrijven van mijn blog. Vanmorgen ging op tijd de wekker omdat we al vroeg in de auto moesten richting Underberg. In Underberg werden we opgepikt door de 4x4 jeep voor de Sani-Pass route. Na 09.00 uur kwam onze chauffeur voorrijden met nog een medepassagier uit Canada. Na het invullen van onze formulieren zijn we vertrokken via Himeville naar de Sani-Pass road. Al snel kwamen we aan bij de Sani-Pass, ze noemen het ook wel de "South Africa massage" omdat het een gravelpad is, hobbel de hobbel. We zijn begonnen met 1060 meter boven zeespiegel en hebben een klim gemaakt naar 2874 meter boven zeespiegel. Fantastisch. Het is een prachtige zonnige dag en de mist verdwijnt langzaam. Onderweg hebben we een aantal stops gemaakt  om foto's te maken, dit uitzicht ga ik nooit meer uit mijn gedachten wissen. Bij aankomst van "de top van Afrika" zijn we eerst doorgereden naar Lesotho en hebben we een bezoek gebracht aan het Basotho dorp. Wat indrukwekkend! Ik ben niet snel stil, maar hier had ik even geen woorden voor. Mensen wonen in zelf gemaakte hutjes, niks geen luxe, puur overleven. Het lijkt wel wat op de oertijd wat ik vroeger bij geschiedenis heb geleerd. Lieve familie/vrienden/collega's er leven nog steeds mensen zo!!! Ik voel mij nu toch wel erg egoïstisch omdat wij alles zo goed voor elkaar hebben. En wat doen wij?! Stilte...

Hierna zijn we doorgereden naar het "dak van Zuid-Afrika" waar we een lunchstop hebben gemaakt bij de "hoogste pub in Afrika" op een hoogte van 2874 meter. Uiteraard ben ik al snel op verkenning gegaan met mijn camera en vond achter de berg 3 jonge jongens waarvan één gitaarspelend op een zelf gemaakte gitaar. Een plastic jerrycan en houten attributen en weetje het klonk super muzikaal.

Voor mijn maatje Bas Nijhof, vanaf 2874 meter boven zeespiegel heb ik even heel hard "samen met jou" lopen glimlachen omdat ik weet dat jij dit net zo geweldig zou hebben gevonden als mij. Uiteraard heb ik dit voor ons samen, vastgelegd op foto en video ♡!

Hierna moesten we weer geloven aan de daling. Deze hebben we als minder prettig ervaren omdat de chauffeur net zo hard als mij liep te knikkebollen maar, WE ARE A LIVE. Deze nogal indrukwekkende dag hebben wij afgesloten met een heerlijke massage in de SPA.

Morgen zullen we nog eerder dan normaal vertrekken voor een route van meer dan 410 km richting Coffee Bay. We rijden door Mtatha, het museum van Nelson Mondela "The long walk to Freedom", uiteraard wil ik dit graag bezoeken. Bij Coffee Bay is er dan eindelijk de mogelijkheid om een Billabong girl uit te hangen, surfen YEAH♡

Ge-nie-ten met een grote G.

Lots of Love.

<3.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Ohrigstad

Zuid Afrika

Rondreis van Johannesburg via de zuid kust naar Kaapstad <3

Recente Reisverslagen:

14 November 2014

Oudtshoorn

12 November 2014

Knysna

11 November 2014

Plettenberg Bay

10 November 2014

Addo Elephant National Park

10 November 2014

Mpongo
Angelique

South-Africa

Actief sinds 19 Okt. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 8916

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 19 November 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: