Panorama route - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Angelique Knol - WaarBenJij.nu Panorama route - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Angelique Knol - WaarBenJij.nu

Panorama route

Door: Angelique Knol

Blijf op de hoogte en volg Angelique

29 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Ohrigstad

Na een lange, maar iets gebroken nacht met allerlei vreemde geluiden zijn we vanmorgen op tijd wezen ontbijten. Bij het ontbijt tussen 08.00 uur en 09.00 uur kregen we een soort voorstelling van een groep wilde apen die even verder op hun terratorium aan het beschermen waren. Wauw!!! Na enige foto's en relaxing bij onze lodge zijn we met plattegrond en tips op weg gegaan voor de panorama route.

Van Ohrigstad richting Pilgrin's Rest. richting Pinnacle. Hier was onze eerste stop. Bergen, watervallen en eindeloos uitzicht van de ongerepte natuur. Het geeft mij zoveel rust en ruimte. Van hieruit zijn we doorgereden na het wereld beroemde God's window & Rain Forest. Ietswat touristisch voor mijn gevoel, maar ik had dit moment voor geen goud willen missen. Hierna zijn we de panorama route verder gereden op zoek naar Bush Kitchen. Wel zijn we bij het "Boskombuis" geweest maar onwetend dat wij Hollanders zijn, zijn wij verder gaan zoeken. Vanavond is pas gebleken dat wij toch juist zaten. Het schijnt dat je er heerlijk Afrikaans kan eten. Zonder lunch zijn we verder gereden. 1740 meter boven zeespiegel, rijdend door de bergen met hellingen en dalingen. Dit zou toch echt fantastisch zijn geweest op de motor!

Loslopende koeien, wilde apen, schoolgaande kinderen in uniform en super stijlvol in kleurrijk geklede Afrikaanse vrouwen. De zuid afrikanen lopen vaak dagelijks vele kilometers in de volle zon en je ziet ze ook regelmatig afval langs de kant van de weg opruimen. Hier kunnen wij misschien wel echt een voorbeeld aan nemen?! Een betere wereld, begint bij jezelf... Stilte...

Zuid Afrika ik ben hier nog maar 3 dagen maar ik voel mij hier al zo "thuis"... Een land wat ik voor altijd in mijn hart zal meedragen.

Lots of Love.

<3.

  • 29 Oktober 2014 - 22:12

    Mams En Pap:

    Wat heerljk om zo te weten en lezen wat jullie mee maken
    Dik knuf....♥♥♥

  • 30 Oktober 2014 - 18:09

    Ricardo Van Tongeren:

    Fijn dat jullie het leuk hebben. Ik kan me goed voorstellen dat je er rust vindt.

    Ga je ook foto's plaatsen?

    Ricardo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Ohrigstad

Zuid Afrika

Rondreis van Johannesburg via de zuid kust naar Kaapstad <3

Recente Reisverslagen:

14 November 2014

Oudtshoorn

12 November 2014

Knysna

11 November 2014

Plettenberg Bay

10 November 2014

Addo Elephant National Park

10 November 2014

Mpongo
Angelique

South-Africa

Actief sinds 19 Okt. 2014
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 8913

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 19 November 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: