Swaziland - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Angelique Knol - WaarBenJij.nu Swaziland - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Angelique Knol - WaarBenJij.nu

Swaziland

Door: Angelique Knol

Blijf op de hoogte en volg Angelique

01 November 2014 | Zuid-Afrika, Ohrigstad

Vanmorgen was het al vroeg "Goedemorgen". En hoe kun je beter de dag beginnen dan door te gaan sporten; hardlopen en fitness oefeningen. Pff veel energie had ik om 06.00 uur s'morgens (zonder ontbijt) nog niet maar was in ieder geval weer voldaan. Na een warme douche zijn we wezen ontbijten en konden we onze spullen bij elkaar pakken voor vertrek naar onze volgende bestemming. Voor vertrek hebben we nog even een wasje gedraaid in de laundry. Wachten duurt lang en hoe kun je je tijd nou beter besteden; muziekje-dansjes- en een goed boek.

Einde van de morgen zijn we de poort uitgereden in het zuiden bij Malelane gate. Bij Crocodille bridge hebben we nog krokodillen en nijlpaarden gespot, awsome! Hierna hebben we onze weg vervolgd richting Jeppe's Reef, hier bevinden zich de grensposten van Zuid Afrika en Swaziland. Er hangt hier een hectische zweer door dat je je eerst moet uitschrijven voor het continent Zuid Afrika en hierna weer moet melden voor het andere continent Swaziland. Ik was blij dat we onze route weer konden vervolgen.

De eindbestemming van vandaag is Swaziland. Het schijnt een groen en bergachtig gebied te zijn met grootse natuurlandschappen met dichte wouden, rivieren, watervallen en unieke rotsformaties. Swaziland wordt wel het Zwitserland van Afrika genoemd. Niets is minder waar, ik heb mijn ogen uitgekeken. Niet alleen het landschap laat veel indruk bij mij achter maar ook de bevolking en hun cultuur. Steeds meer krijg ik bewondering hiervoor. Kerken zijn hier super modern. Mensen wonen in huisjes wat wij 'krotten' zouden noemen. Mensen zien er super modern en kleurrijk uit. Lopen of fietsen dagelijks echt mijlenver langs snelwegen en overige wegen om naar hun werk/school te gaan of misschien wel om boodschappen te doen. Maar wat mij zo opvalt is dat ze stralen. Ze zien er zo gezond en gelukkig uit.

Wisten jullie al dat wij avonturiers deze reis maken via landkaarten en plattegronden? tot vandaag dacht ik super trots te zijn. Maar vanmiddag brak het zweet dan toch wel een beetje uit. De wegen waren onduidelijk, mijn gaspedaal wou te snel en daarnaast werkte onze gps ook niet meer. Al met al klein stress momentje maar na rustig ademhalen en nuchter nadenken hebben we de weg naar Mlilwane wildlife sanctuary toch gevonden. Een off to road weg van bijna 8 km in totaal. Maar wauw wat een gafe sfeer hier. We slapen in een Beehive  Village Hut. Prehistorische maar deze is voor 1 nacht echt wel SUPER.

We konden hier gelukkig dineren want ik zag het al voor me om in het donker door de bush bush op zoek te gaan naar een lokaal restaurantje. En wat was het leuk. Ze hadden een premitief buffet samengesteld en na afloop was er een dansvoorstelling van de Swazi's... Al deze momenten heb ik met veel liefde voor mij en voor het thuisfrond weer vast mogen leggen op foto en video <3.

Lots of Love.

<3.




  • 02 November 2014 - 20:50

    Bianca:

    Wat een prachtig verhaal. Echt bewondering dat jullie zo ver van huis het avontuur opzoeken. De foto's zijn vast prachtig!

    Zet hem op de aankomende weken! Blijf je zeker volgen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Ohrigstad

Zuid Afrika

Rondreis van Johannesburg via de zuid kust naar Kaapstad <3

Recente Reisverslagen:

14 November 2014

Oudtshoorn

12 November 2014

Knysna

11 November 2014

Plettenberg Bay

10 November 2014

Addo Elephant National Park

10 November 2014

Mpongo
Angelique

South-Africa

Actief sinds 19 Okt. 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 8925

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 19 November 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: